Lönsamhet handlar om att veta. Din lastbil ska inte bara rulla utan avbrott. Du ska helst veta exakt vad varje körd mil kommer att kosta totalt. Då kan du göra rätt kalkyler, ge dina kunder rätt priser – och göra ditt företag lönsamt.
Det är här serviceavtalen kommer in i bilden. Med ett bra serviceavtal får du inga överraskningar alls. Vi på Mercedes-Benz lastbilar har riktigt bra serviceavtal – om vi får säga det själv. Faktum är att över 80 % av alla nya Mercedes-Benz Lastbilar som säljs i Sverige, säljs med service-avtal.
MB Uptime.
Alla Mercedes-Benz Lastbilar som säljs i Sverige är uppkopplade mot MB Uptime i fem år utan kostnad. MB Uptime skickar löpande upp data från lastbilen till vår server där informationen blixtsnabbt analyseras och jämförs med data från fler än 50.000 andra uppkopplade lastbilar. Om någon information visar på att det finns risk för problem så kontaktas åkeri och verkstad direkt.
ServiceComplete
– Avtalet som täcker allt. Nästan.
Vårt allra bästa avtal heter Service Complete. Ett avtal där du betalar en enda fast summa där allt detta ingår:
• Underhåll enligt serviceschema
• Förlängd drivlinegaranti
• Alla reparationer som täcks av motsvarande nybilsgaranti
• MB Uptime
• Slitdelar
• Kontrollbesiktning och färdskrivarkontroll
Det enda du behöver budgetera för utöver detta är egentligen kostnaden för däck.
Avtalet gäller hos alla auktoriserade serviceverkstäder i Sverige och finns för alla våra lastbilsmodeller. Jobben utförs av certifierade tekniker och bara originaldelar används.
Du får inte bara en lastbil som rullar och där du vet vad du har för kostnader. Du får dessutom ett högre andrahandsvärde eftersom bilen alltid reparerats i rätt tid, med rätt delar av rätt verkstad. Men viktigast av allt, du låter din Mercedes-Benz behålla sin stjärnglans!
Svenska åkare om Mercedes-Benz Serviceavtal:
Peter Bergsten, Ågesta Transport, Stockholm.
”Vi kör med 20 Atego och sex Actros i distributionstrafik i Stockholm och vi har fulla serviceavtal på alla bilar som även täcker slitage. Vi jobbar i en bransch där det är full rulle hela tiden och pressade kalkyler. Vi måste veta vad våra bilar kommer att kosta – i förväg.”

Nichlas Månsson, N Månsson Transport AB, Borås.
”Mercedes-Benz lastbilar är bra. Men servicen är ännu bättre. Jag har fullt serviceavtal på alla bilar. I kombination med MB Uptime gör det att jag nästan inte behöver tänka på service. Jag får ju mail eller telefon om kommande service innan ens det kommer servicemeddelande i bilen. När man rullar in är det som att komma in i en depå på en racerbana. Då står gubbarna där med rätt delar.”

Daniel Strömbäck, Strömbäck Transporter AB, Jämtön.
”Vi kör timmertransporter långt upp i Norrland med tre bilar och det är ganska tufft för bilarna. Med Mercedes-Benz serviceavtal känner man sig trygg och behöver inte vara orolig att en reparation ska spräcka hela budgeten. Det är lätt att räkna vad bilen kostar varje månad. Det är både en försäkring och trygghet.”

ServiceSelect
– Service och drivlinegaranti i samma paket.
ServiceSelect är ett serviceavtal som både täcker kostnaden för service och ger dig en förlängd drivlinegaranti till ett fast pris.
• Underhåll enligt serviceschema
• Förlängd drivlinegaranti
• MB Uptime
Avtalet gäller hos alla auktoriserade serviceverkstäder i Sverige och finns för alla våra lastbilsmodeller. Jobben utförs av certifierade tekniker och bara originaldelar används. Med detta avtal har du minskat risken för höga reparationskostnader till ett minimum.
Service BestBasic
– Service till fast pris.
Service BestBasic är ett serviceavtal som ger dig en fast kostnad för service.
• Underhåll enligt serviceschema
• MB Uptime
Avtalet gäller hos alla auktoriserade serviceverkstäder i Sverige och finns för alla våra lastbilsmodeller. Jobben utförs av certifierade tekniker och bara originaldelar används.